Kartvizit, ilk olarak Asya bölgesinde kullanılmaya başlandığı bulunan kanıtlara göre tahmin edilmektedir. Genellikle iş insanları veya önemli konumlarda olan kişilerin birbiri ile ilk tanışmalarında kullanılan ve özel bilgilerini içeren kartvizitler o zamanlar tanışma mektubu olarak anılmaktaydı. Zaman içinde ticaretin yaygınlaşmasıyla kişiler iş yapmak istediği insanların isim ve bulunduğu bölge konumunu unutmamak için bu kartları kullanmaktaydı. El işçiliğiyle hazırlanan kartlar genellikle kişinin ismi adresi ve ne iş yaptığı gibi bilgiler içerirken günümüzde teknolojinin gelişmesi ve hızla büyümesiyle birçok farklı bilgiyi barındırmaktadır. Özellikle iş sahibi olup veya bir firmada çalışan kişiler iş yapılması gereken kişilerin veya yeni tanışılacak bireylerin bilgilerini unutmamak ve kayıt altına almak için kartvizit verip almaktadır. Ancak kartvizitler ufak boyutlarda olması ve sabit bir yere genellikle koyulmaması nedeniyle çoğu zaman kaybolmakta ve ihtiyaç halinde nereye koyulduğu hatırlanmamaktadır. Bu nedenleri ortadan kaldırmak amacıyla üretilen promosyon kartvizitlik kişilerin kartlarını kaybetmemesi ve zarar görmeden istediği yere taşımasına olanak sağlamaktadır. Bununla birlikte, hazırlanan farklı tasarım ve özelliklerde olmasıyla aynı zamanda kullanan kişilere profesyonel bir görünümle beraber işini ne kadar önemsediğini ve karşıdaki kişiyi kale aldığını göstermektedir.
Promosyon kartvizitlik modelleri her üründe olduğu gibi üretim malzemesi, hazırlık sürecindeki işçilik yoğunluğu ve boyutları gibi kavramlar değerlendirilerek fiyatları değişmektedir. Genellikle suni deri, metal malzeme birleşimiyle üretilen kartlıklar, ahşap veya farklı malzemeler kullanılarak da üretilmektedir. Kullanılan malzemenin kalitesi ve değerine göre genel bir fiyat skalası oluşturulurken, özellik olarak eklenecek ve kullanım kolaylığı sağlayan ürünler ile promosyon kartvizitlik fiyatları da artmaktadır. Bu özelliklerden en çok bilineni kartvizitlik kapağının açılmasını engelleyen ve kolay açılıp kapanmasını sağlayan mıknatıslı kapak mekanizmasıdır. Ayrıca kartlık içinde kullanılan görünümü güzelleştiren ve ürüne hava katan kadife kumaş kaplamalı modeller, diğer modellere göre fiyatı daha yüksek tutulmaktadır. Üzerinde ayna bulunan promosyon kartvizitlik ise genellikle kadınlar tarafından tercih edilirken, ekstradan ayna taşımaya gerek kalmadan bakımlarını kolaylıkla yapabilmesini sağlamaktadır. Reklam ve promosyon ürünleri arasında kullanım alanı geniş olması sebebiyle tercih edilen kartvizitlik modelleri, aynı zamanda kolay kullanımlı ve farklı alanlardaki kişilerinde görmesine neden olduğu için reklam etkileşimi yüksek ürünler arasında yer almaktadır. Pahalı ve yüksek maliyetli tanıtım ürünlerine nazaran uygun fiyatlı olması ve aynı reklam etkileşim oranlarına sahip olması logo baskısı yaptırılması ile firmalar tarafından çok tercih edilen ürünler arasında olmasını sağlamaktadır.